Inauguramos un novo apartado dentro da nosa páxina web no que periodicamente iremos colgando artigos, sentenzas, ligazóns a blogues, …. sobre temas que cremos que son de interese para un desenvolvemento adecuado da función pública en Galicia.
Ao fío do alude de procesos selectivos que permitirán regularizar a situación temporal de moitas persoas, queremos expoñer o artigo aparecido na Revista Vasca de Xestión de Persoas e Organizacións Públicas1 co título de “A selección de persoal na administración pública: que medir e como medilo” e escrito por Alexander Rodríguez López, Doutor en Psicoloxía pola UPV/EHU e Técnico de Función Pública na Deputación Foral de Áraba.
O artigo expón o punto de vista do autor sobre o debate que vén producindo sobre a natureza dos procesos selectivos no ámbito público. O obxectivo do artigo é achegar criterios sobre os principais aspectos a medir nas oposicións, así como sobre os tipos de instrumentos que permiten medir devanditos aspectos crave. Estas cuestións son abordadas desde a evidencia científica acumulada pola investigación en psicoloxía do traballo, polo que se fai énfase nos resultados de meta análises publicadas en revistas académicas e en obras de referencia. Por último, o autor propón unha serie de deseños selectivos e precisa unha serie de retos pendentes para poder mellorar a eficacia e a eficiencia da selección nas Administracións Públicas.
O artigo estrutúrase en tres grandes apartados. No primeiro, estúdase os ámbitos de avaliación necesarios para as administracións públicas como o desempeño laboral e as competencias.
A segunda parte céntrase en como medir o que queremos avaliar. Aquí destaca as principais características que debe ter un sistema de avaliación: fiabilidade, validez das probas, posibles impactos adversos por razón de xénero e/o idade, a obxectividade, e as consideracións sociais, isto é as características particulares dalgunhas probas e reaccións das persoas candidatas. Por último, analízanse as probas máis empregadas, en canto ao seu deseño e corrección para comprobar se cumpren con estes requisitos.
O terceiro bloque ocúpase do deseño das probas selectivas: puntos de cada proba e combinación de predictores.
O último apartado dedícase a establecer unha serie de conclusións e retos pendentes en selección, como a profesionalización de tribunais, as clasificacións para a Administración pública e a validación dos instrumentos selectivos en canto á súa fiabilidade, para o que sería necesario realizar unha auténtica avaliación do desempeño dos empregados públicos.
Da lectura do artigo persoalmente extraio como conclusión adicional ás que sinala o autor, que se mostra como un elemento fundamental, previo a calquera reforma ou innovación no sistema de selección, que se realice unha definición dos postos de traballo, coas competencias e habilidades necesarias para a súa desempeño. Só a partir de aí pódese construír un sistema de selección que combine os diferentes tipos de probas (teóricas, prácticas, test de personalidade, entrevistas, …) da forma adecuada para seleccionar ao mellor profesional para ese posto. Nesta liña, o artigo sinala as áreas de coñecemento e as destrezas que Canadá, Francia ou as máis próximas Principado de Asturias e a Deputación Provincial de Barcelona teñen identificadas para os seus postos de traballo.
No Comment! Be the first one.